Nimeton 1

KAPU®-NE opastepylväs noudattaa standardeja:
EN 12767:2007
EN 12899
EN ISO 1461

CE-merkitty

Valmistetaan Suomessa.

Kuumasinkitty teräskartiopylväs on patentoitu.

Pidätetään oikeudet teknisiin muutoksiin. 

KOTIMAINEN EN 12767 JA EN 12899 MUKAINEN VÄISTYVÄ OPASTEPYLVÄS

Väylillä ja teillä, missä liikennemäärä ylittää 1500 ajoneuvoa vuorokaudessa ja nopeustaso on vähintään 60 km tunnissa, on Väyläviraston ohjeiden mukaan käytettävä opastusmerkeissä törmäysturvallisia pylväitä.

KAPU®-NE opastepylväs täyttää kaikki Väyläviraston törmäysturvallisuutta koskevat vaatimukset. Opastepylvästä ei tarvitse suojata kaiteella. 

KAPU®-NE opastepylväät ovat saaneet törmäysturvallisuudessa parhaimmat tulokset markkinoilla olevista törmäysturvallisista pylväistä. Yhdessäkään raportoidussa kolarissa (n. 2000 kpl) ei ole tapahtunut vakavaa loukkaantumista.

EN 12767 -normin mukaiset KAPU®-NE opastepylväät asennetaan SJ-betonijalustaan. Jalustan kestävät pidätinruuvit kiinnittävät pylvään tukevasti paikoilleen. Niiden avulla voidaan myös säätää pylvään ja opasteen kulmaa jalustassa. SJ-betonijalustat soveltuvat useille erilaisille maa-aineksille. Jalustan riittävän suuri koko geoteknisen mitoituksen kannalta (DL3-arvo) varmistetaan OPTA-ohjelmalla (OPTA Excelin lähde Väyläviraston tieohjeet).

Opasteen soveltuvuus KAPU®-NE opastepylvääseen tarkistetaan OPTA-ohjelmasta (OPTA Excelin lähde Väyläviraston tieohjeet). Pylväskokoja löytyy aina pienemmistä liikennemerkeistä suuriin opastusmerkkeihin. Opasteen maksimimassa on 300 kg.

Törmäysturvalliseen opastepylvääseen on omat ristikkorakenteen vaakaputken kiinnikkeet, jotka törmäyksen sattuessa irtoavat pylväästä. Kiinnikkeet ovat varma käyttöisiä ja lähes huoltovapaita.

Yleisilmeestä saadaan erittäin yhdennäköinen, kun ulkonäkö on hyvin samanlainen tavallisimpien teräsliikennemerkkipylväiden ja valopylväiden kanssa.

 

KAPU taulukko2*Latvan lopullinen halkaisija määräytyy pylvään pituuden mukaan